αλλά και οι πολίτες της Αττικής λένε κάτω τα χέρια από
τους ελάχιστους ελεύθερους χώρους....
ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΜΠΕΤΟΝ ΑΡΜΕ... ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ
Έντονα αντιδρούν οι τρεις «ιδιοκτήτες» του «καλύτερου οικοπέδου της Ευρώπης», όπως έχει χαρακτηριστεί, του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, στο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΚΑ και του υπουργού Γιώργου Παπακωνσταντίνου για την αξιοποίησή του. Όπως λένε, με δηλώσεις τους στην aftodioikisi.gr, οι δήμαρχοι Αργυρούπολης-Ελληνικού Χρήστος Κορτζίδης, Αλίμου Θάνος Ορφανός και Γλυφάδας Κώστας Κόκορης (οι δύο τελευταίοι είναι εκλεγμένοι με το ΠΑΣΟΚ), το σ/ν δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έχει προτείνει η Αυτοδιοίκηση, οδηγεί σε ξεπούλημα του «οικοπέδου» όσο όσο, και σίγουρα δε θα περάσει. «Θα μας βρει μπροστά του», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Mάλιστα, κάνουν μια σύγκριση με το ανάλογο του πρώην υπουργού Γιώργου Σουφλιά και του αποδίδουν το χαρακτηρισμό «πολύ χειρότερο». Να σημειωθεί πως το «οικόπεδο» πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού ανήκει κατά 95% στο Δήμο Αργυρούπολης-Ελληνικού. Από το υπόλοιπο, περίπου 400 στρέμματα είναι ανήκουν στο Δήμο Γλυφάδας και περίπου 50 στρέμματα στο Δήμο Αλίμου.
Κορτζίδης: Είμαστε απέναντι
Κατηγορηματικά αντίθετος δηλώνει στο ν/σ του ΥΠΕΚΑ για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού ο κύριος «κτήτωρ», ο δήμαρχος Αργυρούπολης-Ελληνικού Χρήστος Κορτζίδης. Μιλώντας στην aftodioikisi.gr, υπογραμμίζει ότι «κινείται στη λογική του ξεπουλήματος, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής του ξεπουλήματος της χώρας και των εργαζομένων». Και μάλιστα, όπως σημειώνει, «είναι πολύ χειρότερο από το ανάλογο νομοσχέδιο του Σουφλιά, καθώς προδιαγράφεται η πληρής τσιμεντοποίηση του χώρου (σ.σ.: προέβλεπε οικοδόμηση 1.000 στρεμμάτων σε αντίθεση με το τωρινό που προβλέπεται οικοδόμηση παντού). «Με κάθε τρόπο θα αντισταθούμε και δε θα επιτρέψουμε να πωληθεί και να τσιμεντοποιηθεί το αεροδρόμιο», συμπληρώνει.
Όπως, δε, αποκαλύπτει στην aftodioikisi.gr ο δήμαρχος Αργυρούπολης-Ελληνικού, εδώ και ένα μήνα η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο έχει στείλει έγγραφο σε όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο (δήμος, φορείς, δημόσιες υπηρεσίες κτλ.), καλώντας τους «μέχρι τον Ιούνιο να εγκαταλείψουν το χώρο, προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερο τίμημα».
Την Κυριακή 4 Μαρτίου, στις 11 το πρωί, εξάλλου, ο Δήμος Αργυρούπολης-Ελληνικού οργανώνει μια πρώτη παρέμβαση με τη δημιουργία ενός ελαιώνα στο πρώην αεροδρόμιο, με την αρωγή της οργάνωσης «Πρωτοβουλία για έναν αυτοδιαχειριζόμενο αγρό στο Ελληνικό» και των κατοίκων της περιοχής. «Θα προσπαθήσουμε, όσο μπορούμε, να βάλουμε κόσμο στο αεροδρόμιο», αυτή είναι η λογική μας λέει ο Χρ. Κορτζίδης.
Ορφανός: Θα μας βρει
μπροστά του ο Παπακωνσταντίνου
Για εκτός λογικής νομοσχέδιο κάνει λόγο, με συνέντευξή του στηνaftodioikisi.gr, ο, εκλεγεμένος με το ΠΑΣΟΚ, δήμαρχος Αλίμου Θάνος Ορφανός, σημειώνοντας πως «αυτό που θέλει να περάσει τώρα το ΥΠΕΚΑ δεν έχει καμία σχέση με αυτό που εμείς πρεσβεύουμε ως δήμοι και ως Τοπική Αυτοδιοίκηση». Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, «εμείς θέλουμε ένα Μητροπολιτικό Πάρκο πρασίνου, εδώ πάνε να χτίσουν μια πόλη πάνω από 50.000 κατοίκους· χειρότερα από το Σουφλιά. Είναι καθαρό ξεπούλημα».
Όπως εκτιμά, «σύντομα δεν μπορεί να γίνει κάτι. Και πρέπει αν το καταλάβει το υπουργείο: όταν αφήνει την τοπική κοινωνία έξω, θα είμαστε αντίθετοι και θα μας βρει μπροστά του».
Κόκορης: Η θέση των δήμων
προς συζήτηση, όχι το νομοσχέδιο
«Το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού είναι ένα μέρος πολύ σημαντικό για την πόλη. Έχουμε μια θέση την οποία έχουμε εκφράσει, και αυτή η θέση πρέπει να μπει στο τραπέζι για συζήτηση. Όχι αυτό που προτείνεται», τόνισε τέλος από την πλευρά του, μιλώντας στηνaftodioikisi.gr, ο, επίσης εκλεγμένος με ο ΠΑΣΟΚ, δήμαρχος Γλυφάδας Κώστας Κόκορης.
Δήμαρχοι Μεσογείων: Μας εξαπάτησε
η κυβέρνηση, θα αντιδράσουμε με κάθε μέσο
Αντιδράσεις, όμως, υπάρχουν και εκτός παραλιακής ζώνης, στα Μεσόγεια, από τους δημάρχους των δήμων Κρωπίας Δημήτρη Κιούση, Μαρκόπουλου Σωτήρη Μεθενίτη, Παιανίας-Γλυκών Νερών Δημήτρη Δάβαρη και Σπάτων Αρτέμιδος Χρήστο Μάρκου. Αιτία; H κατάργηση «των οικονομικών ωφελημάτων που είχαν θεσπισθεί με τον νόμο 2338/1995 υπέρ των δήμων των Μεσογείων ως αντιστάθμισμα για την περιβαλλοντική υποβάθμιση και τη ριζική μεταβολή των κοινωνικών συνθηκών που προέκυψαν στην περιοχή μας από τη λειτουργία του νέου διεθνούς Αεροδρομίου "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ". Τα εν λόγω αντισταθμιστικά οφέλη προβλέφθηκαν σε ποσοστό 10% από την κάθε μορφής αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού».
Όπως επισημαίνουν, το ζήτημα είναι «πρωτίστως πολιτικό. Είναι προφανές ότι επιχειρείται η ευθεία πολιτική εξαπάτηση των πολιτών των Μεσογείων, αφού το κράτος που χορήγησε και θεμελίωσε τα συγκεκριμένα αντισταθμιστικά οφέλη τα καταργεί εκ των υστέρων με τρόπο κραυγαλέα αυθαίρετο και μάλιστα αμέσως μόλις προέκυψε ενδιαφέρον αξιοποίησης του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού (!)».
Με κοινή τους δήλωση ξεκαθαρίζουν πως «δε θα επιτρέψουν την αυθαίρετη και αντισυνταγματική κατάργηση των προβλεπομένων στο νόμο αντισταθμιστικών οφελών και θα αποκρούσουν με κάθε νόμιμο μέσο την απόπειρα υφαρπαγής της περιουσίας τους» (πατήστε εδώ για περισσότερα).
Αντιδράσεις και στο ΠΕΣΥ Αττικής
Το θέμα συζητήθηκε και στην τελευταία συνεδρίαση του ΠΕΣΥ Αττικής με τον πρόεδρο της «ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.» Σπύρος Πολλάλης να υποστηρίζει ότι ο νόμος του ΥΠΕΚΑ είναι ήπιος («υπάρχει πρόβλεψη για χρήσεις γης με 41% δημόσιο πράσινο, 21% ιδιωτικό πράσινο, 17% δρόμους και 21% κτήρια. Σήμερα το 65% είναι τσιμέντο. Άρα μιλάμε για αποτσιμεντοποίηση του Ελληνικού»), θέση η οποία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τους δημάρχους. Να μην διαταραχθεί το περιβάλλον και η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής ζήτησαν ο περιφερειάρχηςΓιάννης Σγουρός και η αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα Μαρία Καρακλιούμη.
Τις επόμενες ημέρες το ν/σ θα συζητηθεί και στην αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ Σ/Ν ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Ολόκληρη η έκταση των 6.200 στρεμμάτων του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού και του Αγίου Κοσμά παραχωρείται -μέσω της αξιοποίησης στους ιδιώτες. Ειδικότερα:
- Στα 4.200 στρέμματα προβλέπονται χρήσεις αμιγούς και γενικής κατοικίας, τουρισμού-αναψυχής, επιχειρηματικά πάρκα, εμπορικά κέντρα, υποδομές μεταφορών, καζίνο, γραφεία, τράπεζες, ουρανοξύστες κ.ά. Επίσης, επιτρέπονται προσχώσεις, κτήρια, εγκαταστάσεις, στην παραλία, στον αιγιαλό, στον συνεχόμενο ή παρακείμενο θαλάσσιο χώρο και στον πυθμένα.
- Στα υπόλοιπα 2.000 στρέμματα προβλέπονται δρόμοι, τεχνικά έργα, κτήρια που θα καλύπτουν το 15% της έκτασης και ένα «πάρκο» με χρήσεις πρασίνου, τουρισμού-αναψυχής, αθλητισμού, πολιτισμού, κοινωφελών λειτουργιών, «πρότυπων αστικών υποδομών». «Την πρωτοβουλία και το σχεδιασμό για όλα τα παραπάνω θα την έχουν οι ίδιοι οι κερδοσκόποι οι οποίοι ουσιαστικά θα προκαλούν την έκδοση υπουργικών αποφάσεων, δηλαδή θα νομοθετούν!», καταγγέλει με τις δηλώσεις του στην aftodioikisi.gro Χρήστος Κορτζίδης.
- Οι συντελεστές δόμησης κλιμακώνονται από 0,2 έως 2,2 με δυνατότητα υπέρβασης 20% και το ποσοστό κάλυψης στο σύνολο των 6.200 στρεμμάτων είναι 40%.
Για να προχωρήσουν απρόσκοπτα όλα τα παραπάνω το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει:
- Ειδικές διαδικασίες εξπρές για την έκδοση αδειών, τις κατεδαφίσεις κ.λπ., «που παρακάμπτουν την ισχύουσα νομοθεσία», όπως λέει ο δήμαρχος Αργυρούπολης-Ελληνικού.
- «Την άμεση και βίαιη έξωση όλων των δημόσιων και κοινωνικών υπηρεσιών και φορέων που στεγάζονται σε κτήρια εντός του ευρύτερου χώρου, όπως ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης, πολιτιστικοί και αθλητικοί σύλλογοι, Υπηρεσίες και εγκαταστάσεις ΑΜΕΑ, ο ΟΚΑΝΑ κ.λπ.», όπως επίσης υπογραμμίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου