.........."κιτρινισμένες λιθο/γραφίες για τον Άνθρωπο και τις αξίες που χάθηκαν στην εποχή των μνημονίων"...

~~~

..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό. Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη... Νίκος Μπελογιάννης
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξωρισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΤΟ ΒΗΜΑ του Πολίτη: «Αφανίστε τον ελληνικό λαό» - ζητάει η τρόικα προκ...

ΤΟ ΒΗΜΑ του Πολίτη: «Αφανίστε τον ελληνικό λαό» - ζητάει η τρόικα προκ...
.........Καλοκαιρινές μέρες & νύχτες..........................Ιστοσελίδα για κοινωνικό-πολιτικά ζητήματα..............................ΙΟΥΛΗΣ 2018....

Το Θέμα της Ημέρας

Τρίτη 7 Αυγούστου 2018

της Ρίκας Βαγιάννη: "Οδηγίες προς ναυτιλομένους: Σκάσε και κολύμπα"

Kyriakos Gkikas
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ


Εις μνήμην της δημοσιογράφου Ρίκας Βαγιάννη
                     Ρίκα Βαγιάννη               

"Οδηγίες προς ναυτιλομένους: Σκάσε και κολύμπα" της 

«Ήμουν γερό σκαρί. Κάποτε. Τώρα, έχει μείνει μόνο το τσόφλι μου, να παραδέρνει στον μανιασμένο ωκεανό του κόσμου. Χωρίς τιμόνι, χωρίς πυξίδα, χωρίς καπετάνιο -χωρίς καν μια φωτοβολίδα να εκτοξεύσω στον ουρανό, να δώσω το στίγμα μου, να με βρει ένας ξαδελφάνθρωπος να με σώσει. [...] Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου να σωπάσω τώρα- για να θυμηθώ τις οδηγίες: πρώτα, πρέπει να σταματήσω να κλαίγομαι και να καταριέμαι τσιρίζοντας τον σιχτίρη τον καπετάνιο, τον καιρό, το καρνάγιο που με πέταγε και τη μοίρα μου τη μαύρη.
»Και μετά αρχίζει το δύσκολο -να χαμηλώσω το volume απ' έξω. Τη βοή των ανέμων, τους φρικτούς τριγμούς που έρχονται από τα αμπάρια και τα στεγανά των σπλάχνων μου, καθώς τα έγκατα των υδάτων διεκδικούν τον αφανισμό μου. Θέμα ζωής και θανάτου, λοιπόν να καταφέρω να ισορροπήσω πάνω στο 'και' μιας φράσης. Τρία γράμματα, τρία σανίδια για να φτιάξω τη σχεδία. Πάνω στο κάπα γέρνω, πάνω στο γιώτα βουλιάζω, αρπάζομαι από το άλφα, την αγκαλιά της απελπισίας. Απουσία. Άλλος, κανείς.
»[...] Μια στιγμούλα σωπαίνω και -θαύμα- γαληνεύουν όλα. Εξαφανίζεται η βουή των κυμάτων, σταματούν τα σφυρίγματα των ανέμων. Οι τριγμοί, ο αλαλαγμός και οι θρήνοι, ήμουν όλα εγώ. Εγώ το καράβι κι ο επιβάτης, εγώ το πλήρωμα κι ο ναυπηγός. Εγώ είμαι ο απέραντος ωκεανός -κι ο κόσμος ένα κούφιο τσόφλι εντός μου. 'Εγώ είμαι η ρωγμή;' ρωτάω με φωνή σιγανή σαν ανάσα νεογέννητου κι ο ανεπαίσθητος ψίθυρός μου δονεί τους γαλαξίες.
»Σπρωγμένη από μια ακατανίκητη δύναμη, εκτοξεύομαι από τον πάτο της απελπισίας μου ψηλά, προς τα αστέρια, μια ολόλαμπρη φωτοβολίδα συμπυκνωμένης παπαρολογίας. Στο δρόμο προς τα κάτω, διασταυρώνομαι με τα απόβλητα του συναδέλφου Πάουλου Κοέλιου: 'Εσένα, τι σου είπε το Σύμπαν;' προλαβαίνει να με ρωτήσει, πριν διαλυθούμε κι οι δυό σ' ένα σύννεφο μπουρδόσκονης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σελίδες