.........."κιτρινισμένες λιθο/γραφίες για τον Άνθρωπο και τις αξίες που χάθηκαν στην εποχή των μνημονίων"...

~~~

..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό. Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη... Νίκος Μπελογιάννης
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Οι ’Ελληνες…δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και όλους τους εξωρισμένους από την πατρίδα των δι’ αιτίαν της Ελευθερίας». Ρήσεις του Ρήγα Βελεστινλή
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΤΟ ΒΗΜΑ του Πολίτη: «Αφανίστε τον ελληνικό λαό» - ζητάει η τρόικα προκ...

ΤΟ ΒΗΜΑ του Πολίτη: «Αφανίστε τον ελληνικό λαό» - ζητάει η τρόικα προκ...
.........Καλοκαιρινές μέρες & νύχτες..........................Ιστοσελίδα για κοινωνικό-πολιτικά ζητήματα..............................ΙΟΥΛΗΣ 2018....

Το Θέμα της Ημέρας

Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

«Παγώνουν» τα σχέδια πεζοδρόμησης της οδού Πανεπιστημίου,

ΜΠΛΟΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΕ

«Παγώνουν» οι αλλαγές στο κέντρο της Αθήνας

«Παγώνουν» τα σχέδια πεζοδρόμησης της οδού Πανεπιστημίου, η επέκταση του τραμ και οι μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές που θα επέρχονταν στο κέντρο της Αθήνας, καθώς η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας ακύρωσε χθες την περυσινή υπουργική απόφαση, που επιχειρούσε στην πράξη να ανασχεδιάσει ριζικά τα κεντρικότερα σημεία της πρωτεύουσας.

 Το γράφημα με την οδό Πανεπιστημίου όπως θα ήταν μετά την ανάπλαση. Η μελέτη έχεi χρηματοδοτηθεί από το Ιδρυμα Ωνάση
 Τ ο ανώτατο δικαστήριο «μπλόκαρε» ομόφωνα ως μη νόμιμη την υπουργική απόφαση που αδειοδότησε την επίμαχη μητροπολιτική παρέμβαση και ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου με ανασυγκρότηση του κέντρου και πολλές παρεμβάσεις (πεζοδρομήσεις, αλλαγές πορείας ή φόρτου κυκλοφορίας πληθώρας λεωφόρων, δρόμων κ.λπ.).
Η τεράστια σε έκταση και βαρύτητα παρέμβαση ξεκίνησε με αρχιτεκτονικές και άλλου είδους μελέτες, που χρηματοδότησε (έως ποσό 3 εκατ. ευρώ) το Κοινωφελές Ιδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης (ΚΙΑΣΩ) και το οποίο άσκησε παρέμβαση στη σχετική δίκη (όπως και η Αττικό Μετρό ΑΕ) γιατί τυχόν ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ θα ματαίωνε τον σκοπό της δωρεάς του προς το κράτος.
Η Ολομέλεια ΣτΕ (πρόεδρος Φ. Αρναούτογλου, εισηγητής Χ. Ντουχάνης) δέχθηκε (2152/15) ότι η υπουργική απόφαση δεν είναι νόμιμη, γιατί ενώ στην πραγματικότητα αποτελεί κυρίως ένα πρόγραμμα - σχέδιο, εντούτοις προωθείται με τη μορφή έγκρισης περιβαλλοντικών όρων έργου. Παράλληλα έκρινε ότι ο σχεδιασμός είναι σε διάφορα σημεία αντίθετος προς όσα προβλέπονταν στο τότε ισχύον Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (ΡΣΑ).
Πρόσθεσε δε ότι πρέπει να ακυρωθεί και η έγκριση περιβαλλοντικών όρων για την επέκταση του τραμ (έστω και αν δεν υποβλήθηκαν γι' αυτό λόγοι ακύρωσης) καθώς εντάσσεται στο ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο της μελέτης για την όλη μητροπολιτική παρέμβαση.
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει κάτοικοι της Αθήνας αλλά και απομακρυσμένων νησιών (Κιμώλου, Σύμης κ.λπ. για τους οποίους έγινε δεκτό ότι έχουν έννομο συμφέρον να επιδιώκουν την ακύρωση ενός τόσο ριζικού ανασχεδιασμού για την πρωτεύουσα), που υποστήριζαν τον κίνδυνο υποβάθμισης των άριστων όρων διαβίωσης, την κυκλοφοριακή επιβάρυνση όλης της πόλης κ.λ.π.
Το σχέδιο προέβλεπε επέκταση της γραμμής του τραμ από την πλατεία Συντάγματος έως την πλατεία Αιγύπτου δια μέσου των οδών Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Πατησίων, ανασχεδιασμό όλου του δημόσιου χώρου άμεσης επιρροής (και των πλατειών Ομόνοιας, Δικαιοσύνης) σε έκταση 127 στρεμμάτων, μετατροπή της Πανεπιστημίου σε οδό όπου δεν επιτρέπεται η πρόσβαση οχημάτων στο μεγαλύτερο μέρος της (με εξαιρέσεις κάποιων ζωνών για ταξί, οχήματα τροφοδοσίας, ποδήλατα) με μερική πεζοδρόμησή της από τη διασταύρωση με τις οδούς Πατησίων και Αιόλου έως τη 3ης Σεπτεμβρίου.
Ταυτόχρονα προβλεπόταν η μετατροπή πολλών δρόμων σε ήπιας κυκλοφορίας (Ομήρου, Εδ. Λω, Σίνα) ή σε πεζόδρομους (Βουκουρεστίου, Βαλαωρίτου, Γλάστωνος, Κάνιγγος, Κατακουζηνού, Νικηταρά κ.λπ.), η μετατροπή της Πατησίων σε άξονα δημόσιας συγκοινωνίας, ποδηλάτου και περιπάτου με ταυτόχρονη διέλευση τραμ και μερική πεζοδρόμησή της όπως και της λεωφ. Β. Ολγας κ.λπ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σελίδες